«طرح ملی راهکار» در جامعه نهادینه شود 

«طرح ملی راهکار» در جامعه نهادینه شود 

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام حمید بامری گفت:اشتیاقی که برای اجرای رزمایش مواسات و همدلی شکل گرفته بیانگر این است که «طرح ملی راهکار» کانون های مساجد تاکنون بسیار موفق عمل کرده است و با توجه به شرایط کنونی این طرح ملی می تواند به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: اشتیاقی که برای اجرای رزمایش مواسات و همدلی شکل گرفته بیانگر این است که «طرح ملی راهکار» کانون های مساجد تاکنون بسیار موفق عمل کرده است و کانون ها با جدیت در حال پیشبرد اهداف آن هستند و با توجه به شرایط کنونی این طرح ملی می تواند به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: «طرح ملی راهکار» در راستای عملیاتی شدن رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان، یکسری اهدافی از جمله ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان و همدلی در بین مردم و تقویت روحیه ایثار در محیط خانواده، محله و جامعه را با استفاده از ظرفیت مردم، گروه های جهادی و خودجوش با محوریت کانون های مساجد دنبال می کند.

 وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، با محوریت امام جماعت مسجد و با استفاده از ظرفیت هیئت امنا و تشکل هایی از محله که در مسجد فعالیت دارند، می توانند برای پیاده سازی این اهداف، حرکت جهادی و تاثیرگذار انجام دهند و قطعا «طرح ملی راهکار» با موفقیت انجام می شود همچنان که شاهد برکات و تاثیرگذاری این طرح هستیم.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با شبکه سازی و اعتمادسازی به دنبال ایجاد جریان خدمت رسانی برای تحقق رزمایش مواسات و همدلی در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه زهکلوت افزود: برای تحقق یک برنامه شبکه سازی و تشکل سازی بسیار مهم است و کانون های فرهنگی هنری با اجرای برنامه های متعدد و پیاده کردن ایده های نو و خلاقانه می توانند جریان ساز بوده و در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و جذب حداکثری مردم به سمت مسجد نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که به دلیل شیوع کرونا مساجد و نماز جماعت تعطیل شده است در طرح ملی راهکار ۱۴ برنامه عملیاتی در ۴ محور ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان برای کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی شده تا کانون فرهنگی هنری بتوانند در این راستا فعالیت کنند.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: کانون های مساجد به دلیل قرار داشتن در فضای معنوی مساجد، این قابلیت را دارند که در میدان عمل با اجرای این برنامه ها میزان اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را نسبت به مسجد ارتقا دهند و با راه اندازی شبکه های تخصصی و همچنین با استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی می توانند فعالان فرهنگی و اجتماعی در محله ها را در برنامه های خود مشارکت دهند.

امام جمعه زهکلوت تاکید کرد: یکی از ایده های بسیار خوب، خلاقانه و تاثیرگذار «طرح ملی راهکار»، راه اندازی مساجد و منبرهای مجازی با استفاده از کارشناس های دینی است که با توجه به شرایط فعلی که امکان حضور در مساجد و بهره مندی از این فضای معنوی وجود ندارد، این برنامه های مجازی کمک بسزایی به نشر دین مبین اسلام می کند و معنویت حاکم بر فضای مساجد را به خانه های مردم می برد.

وی بیان کرد: مردم در لبیک به فرمان رهبری مبنی بر رزمایش مواسات صحنه های ماندگار و با ارزشی را خلق کردند که نشان از اوج ایمان، همدلی، هم افزایی و ایثار آنها دارد.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: شب های قدر در پیش رو است و روز گذشته مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت این شب ها، پیشنهادات و نکاتی را به ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرده و فرمودند؛ با توجه به شرایط فعلی تدابیری اندیشیده شود تا مردم بتوانند از فضائل و مناجات شب های قدر و فرصت ارتباط با خدا در این شب ها فضائل بهره مند شوند البته همه ما تابع نظرهای کارشناسی هستیم و هر آنچه که کارشناس ها و متخصصین تشخیص دهند به آن عمل می کنیم تا خدایی نکرده مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نشود.

وی در خاتمه عنوان کرد: سخنان رهبری برای ما فصل الخطاب است و آنچه که برای حفظ سلامت و جان مردم، خانواده ها و جامعه ضروری است را رعایت کنیم قطعا می توانیم به کنترل و مهار این بیماری کمک کنیم.

پایان پیام/ 586